csütörtök, január 31

Rákóczi-mintás terítő

Alma végre újra mehetett oviba!
Én meg végre előszedhetem a hímeznivalómat!
itt tartok a Rákóczi-mintás terítőmmel...

Az elmúlt években sokat, és sokfélét hímeztem. Mostanában azonban azt érzem, nem szórakoztatnak már annyira a hiperbonyolult, százféle színből kivarrt faliképek. Annál inkább csodálom a hagyományos magyar mintákban rejlő letisztult szépséget.
Olyan, mintha összehasonlítanám Csajkovszkij V. szimfóniáját Bach Goldberg-variációival.
Vagy: csodálhatom én a művészt, aki a legvirtuózabb Paganini Caprice-t is eljátssza, de nem ér fel ahhoz, aki szívből elénekel egy egyszerű Schubert dalt.

Ez persze nem jelenti azt, hogy soha többé nem hímzek már színes képeket - azért pár darab még biztos vár rám! (pl ott van a félbehagyott farkasos DIM készletem, amit idén szeretnék befejezni, és akad még pár dolog a ládafiában...)

Most azonban nem filozofálok tovább, vár a hímzés!!!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Edina:
Az az igazság, hogy én sokkal jobban szeretem a képeket, mint a mintákat, de sebaj, ez is szép lesz biztosan!
Nemsokára elkészülök Viri babaköszöntőjével!!!!
E