szerda, január 30

A tél még sokáig tarthat...

...sőt, lesz jövőre is!
Legalábbis így szólt annak idején a megszívlelendő reklámszöveg.
Ennek jegyében készítettem el ezt az.... izé.... nem tudom, minek is nevezzem...
Körsál? Nyakmelegítő?
Tud valaki erre az garbónyaknak látszó tárgyra valami jó magyar kifejezést?

Tegnap este befejeztem ezt a jó kis sál-helyettesítő cuccot.
Mi bajom a sálakkal?
Általában semmi, de idén ősszel nagyon is sok.
Emesét hordozókendőben hurcolásztam mindenfelé, és elég kellemetlen, amikor az ember sálja folyton-folyvást a babája arcába hullik, (rojtos sál ugyebár pláne szóba sem jöhet...)
No jó, mostmár elég nehéz a kislány ahhoz, hogy kendőben hordjam, de mindegy. Ha korábban eszembe jutott volna ez az ötlet, nem fázott volna annyit a nyakam.

Érdekel valakit a leírás?

Kicsit több, mint két gombolyag LISA fonal
4-es körkötőtű

120 szemre kezdjük,
*2 sima 2 fordított* patenttel kötünk körbe kb 20-22 centis magasságig.
Innen kezdődik a szaporítás. Hat soronként a fordított szemek száma eggyel növekszik. Tehát:
1.-6. sor: *2 sima 3 ford*
7.-12. sor: *2 sima 4 ford*
13.-18. sor: *2 sima 5 ford*
....és így tovább, addig míg el nem érjünk a 9 fordítottat.
Ebből már csak 2 sort kötünk körbe,
a 3. sorban az egészet egyszerre befejezzük.

A szaporítást úgy érdemes csinálni, hogy egy szemet mindig felszedünk az előző sorból, és azt kötjük le új szemként, így biztos nem lesz likas a sálunk...

...nem egy ördöglakat, ugye?

4 megjegyzés:

helen írta...

Jó lett nagyon :)
Ilyesmit hordtunk kislánykoromban, mikor még Erdélyben laktunk... Mi garbónyaknak hívtuk. De lehetne álsál is ;) vagy álgarbó :D

ancsa írta...

Köszi!
Épp azon gondolkoztam,hogy a lányomnak is kéne egyet csinálnom, mert a sálakat meglehetősen hanyagul dobja a nyakába, lehetőleg úgy, hogy a hidegtól semmit se védjen. (És amikor én öltöztetem, még hagyján, de az oviban egyedül kell öltözni...)
Kéne hozzá kerítenem valami szép színű, szupi puha fonalat.

izisz1 írta...

Ancsa!
Ez szuper!
Én is megcsináltam a leírás alapján.
Annyira, de annyira tetszik....!
Egy-két hibám azért volt. pl.: én nem tudtam körkötőtűvel kezdeni. Ezért a nyakrészt 5 tűvel kötöttem, és csak a szaporítások után szedtem át a körre. A másik, hogy hiába alulról szedtem fel szemet a szaporításnak, akkor is meglátszanak a lyukak. Mindegy, így is nagyon tetszik!
Köszönöm az ötletet!

Unknown írta...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ