kedd, február 19

...apropó: zokni!

Még soha életemben nem kötöttem zoknit, így aztán egy fényképes leírás alapján álltam neki, csak úgy próbaképp. Ez fonal nem is igazán való zokninak, mert műszálas. Viszont akármilyen hülyén hangzik is, én zokniban alszom. Ezért "alvós zokninak" használom ezt a másra nem éppen alkalmas darabot...
Elsőként ezt a sarokmegoldást próbáltam ki, mert a rövidített soros sarokról egyetlen jól érthető leírást sem találtam.Elég sok oldalt, blogot, egyebet végigkerestem, de nem sikerült fotók alapján a másik fajta sarkot megcsinálnom.
(Tényleg: tudjátok, hogy az angolok még a kötést sem tudják normálisan csinálni??? Ezek a jobb kezükön vezetik a fonalat! Észvesztő. Megnéztem egy kötős videót, hát beleszédültem. Na de mit is várok tőlük? Azoktól, akiknek az autójában a kormány is rossz oldalon van!)

De hát csak nem hagyott nyugodni a dolog, úgyhogy addig kísérleteztem - immár fotók és videók nélkül, csak a józan paraszti eszemre hallgatva - hogy végül sikerült!
Íme, az első rövidített soros sarok, szépen mennek rajta a sorok, én sehol sem lyukas!Biztos lehet még szebben is, de majd gyakorolom! ;-)
A következő zoknimat már így fogom csinálni!

6 megjegyzés:

Györgyi írta...

Szuper ez a zokni, nagyon ügyes vagy!

fitri írta...

Nem is hangzik hülyén hogy zokniban alszol. Én valaha nem tűrtem meg a lábamon éjjel a zoknit, de mióta Berci megszületett és éjjel vagy ötször felkelek szoptatni, igazán jólesik a lábamon azokni.

ancsa írta...

Még mindig etetsz éjszaka? Nem irígyellek!
Hálistennek én nagyon el vagyok kényeztetve: Emese 6 hetes kora óta átalussza az éjszakát. Azóta még egyetlen egyszer sem (!) kelt fel éjszaka. (Pedig én nagyon ébrenalvó vagyok - ha valamelyik elköhinti magát, már hallgatózok. Alma kruppos volt, úgyhogy nagyon rossz emlékeim vannak az éjszakai köhögőrohamokról...)
A zokni egyszerűen azért kell, mert rövid a takaróm (vagy a lábam hosszú?), és fázik a lábam.

fitri írta...

Szerencsés vagy :) én még vagy négyszer-ötször kelek fel Bercihez, és max egyszer sikerül csak elringatni, a többi alkalommal eszik is.
Az a krupp rosszul hangzik :(

petolak írta...

Szia!
Ezt a rövidített soros sarkot én is megtanulnám,ha egyszer lesz időd,írd le,hogyan csinálod:)
Üdv

ancsa írta...

Sajnos nem tudok egyszerre kötni, és videózni, pedig az lenne a nagy dolog! :-)

http://www.cosmicpluto.com/blog/?p=585

Én innen tanultam a zoknisarkot, de mivel már ilyet is kötöttem, meg "hagyományosat" is, úgy gondolom, hogy ez a rövidített soros sarok ugyan sokkal dekoratívabb, de a másik kényelmesebb. Jobban kifekszik a sarkamon. Én a régimódi megoldásnál maradtam...