csütörtök, február 28

Hímzés...

A nagy terítőmet még mindig nem fejeztem be - de már finisbe érkezett!
"Pihenésképpen" azonban belekaptam egy apróságba. Tegnapelőtt este terveztem, és ma lett készen. Csak egy kis ujjgyakorlat...
Így van ez nálam: egy-egy nagy munka mellett több kicsi is elkészül - így sosem unom meg.
Például, amíg kedvenc baglyom elkészült, addig kb egy tucat apróság került ki a kezeim közül.
Most is egy a szó szoros értelmében vett "apróság":Panamára készült kockánként, egy szállal hímezve. (Anchor 1349 multicolor fonallal)

Mi lesz belőle?
Az még meglepetés!

De amíg kiderül ennek az apró ábécének a sorsa, addig is közkinccsé teszem a mintáját:
Ki lehet próbálni mindenféle anyagon, mindenféle fonallal, kísérletezzetek bátran!
Csak egy kérésem volna: ha kihímzitek, dobjatok meg egy fotóval!...Apropó:
Tudja valaki, hogy miért ilyen gyakori témája a samplereknek az ábécé?
Van ennek valami jelentősége, vagy csak azt jelenti, hogy a tervezőnek semmi más értelmes nem jutott az eszébe? :-)))

9 megjegyzés:

Tündérke írta...

Szépen alakul a nagyterítő, és végre rájöttem, miért ismerős, anyu régebben egy ilyen futót hímzett :-)

Az apróság is tetszik, mind a minta, mint a hímzés.

katica írta...

Nagyon tetszik a nagyterito! Az aprosag is nagyon tetszik es koszi a mintat.

Nina írta...

Szia Ancsa!

Nagyon aranyos ez a pici sampler, én is köszönöm a mintát :)

fitri írta...

Szia! Nagyon tetszik a terítő és a sampler is. Szivesen kivarrnám barátosném fiának aki nagyon érdeklődik a betűk iránt. Az egyetlen akadály Berci. lassan egy hónapja nem vettem varrnivalót a kezembe, egyszerűen nem jut rá idő. Te hogy csinálod? Pedig nálad két gyerkőc is van. Valahogy sose sikerül jól beosztani az időmet.

ancsa írta...

Szerencsés vagyok. Emese egy kisangyal. Alma mellett nekem sem volt semmire időm. (Vagy csak azóta megtanultam jobban szervezni a dolgokat?)

Zsófia írta...

Ancsa, én is csak azt tudom mondani, amit a többiek, szupi a terítő és aranyos a minta. És ez a kék anchor fonal is feldobja, ügyi vagy!

enigma írta...

és itt is...ugyan azzal a fonallal dolgozunk :)...köszi a mintát:)

Ralina írta...

Szia Ancsa!
Jópofa az ABC-d, Hornbookra emlékeztet.
Én úgy tudom, azért volt gyakori téma a hímzésben megjelenő ABC, mert a 15-18. század között igen drága volt a papír, ezért vászonra hímezték, vagy egy kis darab pergamenre írtak, amit egy fából készült nyeles dúcra erősítettek. A gyerekek a fűzőjükön, vagy az övükre erősítve hordták és innen tanulták az ABC-t.

mariekafer írta...

bravo très joli cet abcédaire!
bravo
joli blog aussi!