csütörtök, május 15

"Békebeli" főtt kifli

Még régebben találtam egy fórumon ezt a receptet - talán az indexen, vagy a babaneten? - akkor elmentettem egy tucat egyéb recept társaságában. Most rábukkantam.
Szerencsére...

Mert éppen szakad az eső, és nincs itthon semmi pékáru! A kicsivel meg nem indulok neki, hogy 5 perc alatt bőrig ázzunk...


Szóval, íme a recept:

"Békebeli" főtt kifli

Hozzávalók 12 darabhoz:
60 dkg liszt
2 kk só
2 kk szárított élesztő, vagy fél kocka friss
1 kk cukor
1/2 - 1 dl olaj
3 dl tej vagy víz (tejes, vagy vizes kifli)

A langyos vízben, vagy tejben elkeverek 1 kk cukrot, belemorzsolom az élesztőt, (én friss élesztővel csináltam, nálam mindig van a mélyhűtőben), tetejére szórok egy kis lisztet, és hagyom felfutni. Közben kimérem a lisztet. Lehet 45 dkg sima liszt + 15 deka rétesliszt, vagy egyéb liszt (pl tönköly!!!), és hozzákeverem a sót is. A felfutott élesztőt hozzáöntöm, és nekiállok dagasztani. (Lehet géppel is...) Amikor nagyjából összeállt, akkor öntöm hozzá az olajat. Nagyon alaposan kidolgozom! (Nem könnyű, ez egy elég kemény tészta! - Kiválóan lehet rajta agressziót levezetni...) Ha szép sima, akkor letakarva kb 45 percet kelesztem.

Kelés után lisztezett deszkára borítom, 12 részre osztom, mindegyiket kerek lappá nyújtom, szorosan felcsavarom. Lisztezett deszkán letakarva újabb 45 percet kelesztem.

Ha jól megkelt, akkor egy nagy lábosban (kb 3-4 literes) felteszek vizet forrni. 3 l vízhez 1 kk cukrot kell tenni. Ettől lesz szép aranybarna a kifli színe. A sütőt is bekapcsolom a legmagasabb fokozatra. (Nálunk 250 fok + légkavarás.)
Amikor a víz forr, egyenként belemerítem a kifliket a forró vízbe. Óvatosan alá kell nyúlni egy sütőlapáttal. A vízben a felszínen szeretnének maradni, de óvatosan le kell őket nyomni a víz alá. Minden kiflit 6 másodpercig kell a forró vízben tartani, (amíg lassan elszámolok hatig), aztán ismét csak nagyon óvatosan a lapáttal alányúlva, tepsire rakom őket. (A tepsi legyen olajozva, vagy sütőpapírral bélelve!)
Ez így nagyon macerásnak hangzik, de higgyétek el, ez a rész tényleg pillanatok műve!

Ezután be velük a sütőbe! Kb 14-15 perc alatt készen vannak!

4 megjegyzés:

Clinique-Bogi írta...

Nagyon guszta! Ki is próbálom! :-)

Sofie írta...

Nagyon jól néz ki! Lementettem a receptet, köszi!

Erika írta...

Ma megsutottem a kifliket, nagyon finom lett :)
Annyi gondom van csak, hogy nekem nem pirosodott be a teteje, es egy kicsit leragadt a tepsibe. Lehet, hogy bovebb olaj kell, es tobb cukor?
Sutni is a legmagasabb hofokon kell, vagy leveszed egesz kicsire a langot?
De tenyleg finom, a haromevesem most kerte a harmadik kiflit :D

ancsa írta...

Sia Erika!

A legmagasabb hőfokon sütöm végig - ez összesen max 15 perc.
Újabb tapasztalataim azonban azt mutatják - lehet, hog csak a téli hidegek miatt - hogy tovább kell keleszteni - mind a két kelesztésre ráteszek még 20-20 percet, és akkor lesz elég könnyű a szerkezete belül is.
Ja, és a cukor nekem ennyi elég szokott lenni, de a vízben főzést sem veszem már annyira pontosra - megvan az 10-15 másodperc is, darabonként.
Leragadni pedig nekem sosem szokott.
Úgy kell időzíteni, hogy amint kiveszed a vízből őket, ráteszed a sütőpapírra, és azonnal menjen a sütőbe.