szerda, augusztus 27

Újra szemüvegem lesz...

15 évvel ezelőtt anyukám felfedezett egy apró hírt a Magyar Nemzetben:
"A SOTE Szemklinikája ma megnyitotta új lézer-osztályát!"
Akkor Magyarországon ez volt az első, és egyetlen hely, ahol alkalmazni kezdték az excimer-lézer technikáját a látáshibák javítására.

Nekem akkoriban 6 és feles szemüvegem volt - még vékonyított üveggel is rémesen vastag... Reggelente tapogatózva kerestem a szemüvegem az éjjeliszekrényen, hogy egyáltalán felkeljek, és kimenjek a fürdőbe. Az orromon mindig két ronda piros folt éktelenkedett - jelezve, hogy igen nehéz szemüveget viselek. Akkor már hallottam egy holland lánytól a lézeres szemműtétekről, de itthon ugyebár addig nem volt elérhető. Így aztán nem teketóriáztam sokat, jelentkeztem, és egy hónap múlva megvolt a szemműtét.

Csoda volt. Egy hét múlva már vidáman tudtam kottát olvasni, egy hónap múlva pedig már biztonsággal autót vezettem. Az élet egész más lett szemüveg nélkül...

Tavaly óta érzem, hogy nem látok már olyan tökéletesen. Az apróbetűket nem tudom elolvasni a tévében, és hunyorítok, ha messze kell néznem. Közben lejárt a jogsim, és meg kellene csináltatni - de mivel annak idején nem intéztem el, hogy a jogsimból kikerüljön a "Szemüveggel vezethet" pecsét, így az orvosi vizsgálatnál szoktak velem táblát olvastatni. Éreztem, hogy ezen most biztos elbuknék - így hát elmentem tegnap anyu unokatesójának a optikai üzletébe, és bemérettem a szememet. Hát bizony: az egyik szemem -1, a másik - 1,25 dioptria lett.

Szóval újra szemüveges leszek. Szerencsére nem kell állandóan hordani, csak tévénézéshez, meg vezetéshez.

Azért így is nagyon jó dolog volt ez a szemműtét az életemben - végülis 15 évre megszabadultam a szemüvegtől, ez mindenképp nagyon komoly eredmény!

Apropó vezetés: útálok vezetni. Nagyon félek az autóban - nemcsak a saját bénázásom miatt, hanem az agresszív állatok miatt is. De mivel Almácska jövőre már iskolás, mindenképp össze kell szednem magam, és újra bele kell jönnöm a dologba!

Mikor még otthon laktam anyuéknál, többet vezettem. Na jó, legtöbbször csak az Örsig, vagy a Keleti-ig, ahol akkoriban dolgoztam, de akkor is volt benne némi rendszeresség. Aztán beköltöztem a városba: az Opera 12 perc séta, az Erkel 6 perc séta, a Madách 3 perc séta - semmi szükségem nem volt autóra, így aztán hosszú évekig egyszer sem vezettem. Miután férjhez mentem, párszor szükség volt rá, hogy vezessek, de akkorra már annyira elszoktam tőle, hogy minden alkalom gyomorgörccsel járt. Utoljára másfél éve vezettem, kábé öt saroknyit...

...hááát... majd csak belejövök... (?)

10 megjegyzés:

helen írta...

Totálisan megértelek... Én ily öreg fejjel kezdtem neki jogsit csinálni. Régebben, ha tudtam, hogy másnap vezetek (rutinnál is, sőt, ott jobban), éjszaka alig aludtam!
Most csak szimplán gyengegyomrú leszek vezetés előtt fél órával... ami elég vicces dolog :D (de csak utólag)

Györgyi írta...

Ajjaj, nekem már több mint húszéves a jogsim, de összesen talán néhányszáz km-t vezettem. Nem volt rá szükségem, most sincs igazán, de most már annyira félek, hogy nem is mernék vezetni. Pedig néha jó lenne...

Szecsi írta...

Tuti bele fogsz jönni a vezetésbe! Én is ugyanúgy voltam, mint Te gyomorgörcs,izzadás...stb. volt minden, annyira féltem. Aztán amikor megszületett a lányom rákényszerültem, hogy vezessek. Először csak a szomszédos utcácskákba merészkedtem ki, aztán egyre messzebb és messzebb. Szépen megismertem az autót, belejöttem a sávváltásba (nekem ez a mumus) is. Nem mondom, hogy a belvárosba elmernék indulni, de pl. Egerbe az anyukámhoz nyugodtan levezetek. Ami miatt szeretek vezetni, iszonyú nagy szabadságot ad, főleg ahol már gyerek is van (+vele az irtó sok holmi) :)

Sofie írta...

Ne izgulj Ancsa, tuti belejössz! :-)
Egyébként nekem is már tönn mint 10 éve van jogsim, de nem használom, így most félnék beülni, de tudom, hogy egy kis gyakorlás.... és belejönnék.... még a végén élvezni is fogod, meglásd:-)

Edus írta...

Drága nővérkém,

ha úgy érzed hogy szeretnél vezetni velem, akkor szivesen kiviszlek egy placcra ahol gyakorlatozhatsz a kocsimmal.

puszi,
Edus

CJ írta...

Ansca -

You are very talented and I love your blog. Please stop by my blog when you have time, I have something for you.

CJ in the USA

Ányi írta...

Csatlakozom az előttem szólókhoz! Nekem majdnem 15 éve van jogsim, alig néhány 100 km-rel. Autónk nincs, de nagyon kéne... kicsit összakapjuk magunkat az építkezés után és muszéj lesz venni, egyszerűen lehetetlen eljutni bárhová is, ami nem Budapest. De már előre rettegek én is! A férjem meg ugyanígy van a vezetéssel, mint én, de egyszerűen megoldotta dolgot: majd kiterszünk egy naaaaaaagy T betűt :-)))

Polly írta...

Megértelek. 3 éve van jogsim, nem vezettem túl sokat, ill. akkoriban minden reggel a munkahelyig, meg du. haza, de párom mindig mellettem ült.
Aztán mikor Lili beköltözött a pocakomba, a reggeli rosszullétek miatt nem, meg du-ra kifáradtam, és azért nem vezettem, később pocakkal meg nem fértem be kormány mögé (mondhatjátok, hogy hátrébb lehet húzni az ülést, de akkor meg nem értem el a pedálokat).
Lili születése után alkalmanként beültem az autóba, főleg ha esőben kellett védőnőhöz, orvoshoz menni.
Csepelen, ahol lakunk, ott már merek vezetni, bár vannak olyan területek, ahová azért nem megyek kocsival, mert számomra bonyolult lenne a vezetés.
Csepelen kívül pedig csak úgy megyek, ha párom mellettem ül, és tudom, hogy sehol nincs útelterelés, lezárás, stb... :D

De kitartás, és bele fogsz jönni :)

Violini írta...

Szia! Ezt aztán megértem,én még eddig sem jutottam!Jogsi van,de nem használom.
Katbónál olvastalak az imént,aztán hagytam egy megjegyzést,hogy nicsak,talán nem mégegy zenész,sőt hegedűs? Hsz. elveszett.
De közben ráklikkeltem az emiledre,és látom ám,hogy ismerjük mi egymást régről,még a Keletinél lévő munkahelyről :-) Csak az már nagyon rég volt,meg sem ismertelek a fotón.
Gyönyörűek a csemeték!Gyengém ez a szép vörös haj :-)

Unknown írta...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ