hétfő, október 13

...de nemcsak hímzésről szól az életünk...

Kis családomról is szeretnék írni...

Alma hat éves lett!
A szülinapját négy napon keresztül ünnepeltük! Szombaton anyuéknál volt szülinapi ebéd, ahol közösen ünnepeltük Alma és Edus szülinapját. Vasárnap Mária mama jött hozzánk - ajándékokkal felszerelve. Hétfőn - Alma valódi szülinapján adtuk át a mi ajándékunkat, és a Varázsoviban is sütivel ünnepeltek a gyerkőcök, kedden pedig fergeteges buli volt az Aprónép Játszóházban.
Mostanában az almaszüret is központi helyen áll a hétköznapjainkban. Nekem valahogy úgy tűnik, akármennyit szedünk a fáról, még mindig van... Eddig kb 50 kiló van már rekeszekben a pincében - kíváncsi vagyok, mennyire télálló ez a fajta. Apu ma hatalmas segítséget nyújt nekem, ő főzi az almalekvárt! Ja, és már vagy egy hete almakompótot eszünk. Mivel nem igazán kedvelem a szegfűszeges fűszerezést, ezért kitaláltam egy újdonságot. (Vagy csak nekem újdonság?) Az almakompóthoz narancshéjat, és egy kicsi rumot teszek. (A rumból az alkohol elfő, úgyhogy csak az aromája marad...) Így finom, kicsit puncsos ízű almakompótot kapunk, nekem sokkal jobban ízlik, mint a hagyományos!

És a bónusz kép:
Alma egyre ügyesebben segít Emese körül: mostanában már minden nap ő fürdeti a picit. (Persze a kádból én veszem ki, azt azért nem engedem Almikámnak - egy 10 kilós csuromvizes, izgő-mozgó babával azért nem egyszerű...)

9 megjegyzés:

Ibcsy írta...

Hű, biztos jó buli volt. Sok boldog szülinapot az ünnepeltnek:-)
A rumos almakompótról még nem hallottam. De biztos finomabb, mint a szegfűszeges. Én sem rajongok az ízéért.

Clinique-Bogi írta...

Boldog szülinapot Alma!
De, hogy Emese mekkora már... :-o

Kata írta...

Boldog szülinapot kívánok kicsilány !
Nőjj nagyra !

majonez írta...

Sok boldogságot Almának! Milyen szép neve van! Nekem különösen a spanyol jelentése miatt tetszik: Lélek.

Sofie írta...

Boldog szülinapot kívánok én is almának! Nagyon édesek a közös fotón! Alma igazán nagy lány, és ügyes, hogy ennyit segít :-)

Phan írta...

Milyen szép gyerkőceid vannak! :)
Boldog szülinapot Almának! :)

Violini írta...

Akkor biztos almatorta volt,nem?
Bátor vagy hogy átadtad a fürdetést.
A sorozatos családi ünnepléssel én is küzdök,idén először próbálkozom majd azzal,hogy ne kelljen karácsonykor keresztül-kasul utazni az országot.

ancsa írta...

:-)))
Karácsonykor nekünk esélynk sincs utazgatni: az Operában olyankor van az igazi "nagyüzem"...

Ja, egyébéknt csokitorta volt, Almának az a kedvence!

Polly írta...

Kicsit megkésve nagyon boldog születésnapot kívánok Almának!

Tündéri a két csajszi :)