kedd, november 11

Gyerekkor...

Engem is utolért a következő játék!
Tündérke hívott játékba, hogy meséljek gyerekkori emlékekről.

A játék lényege:
1. Ha téged jelölnek ki, rakd ki a blogodba ezt a képet, és írj egy bejegyzést a gyerekkori emlékeidről.
2. Nevezz meg 7 embert, akinek szívesen továbbadnád a feladatot, linkeld be őket, és értesítsd őket a játékról.
3. Linkeld be azt is, aki téged játékba hívott.

Nos hát...

...vannak emlékek, amik csak közvetett emlékek - van róla fénykép, vagy a rokonok mesélik folyton-folyvást - de nem emlékszem konkrétan rájuk.
...ilyen például az, hogy kétévesen Anci nagynéném esküvőjén a "Boci boci tarka" című örökbecsű nótát énekeltem, zenekari kísérettel, az egész násznép nagy-nagy örömére...
...ilyen az is, hogy kiscsoportosként az oviban elolvastam az óvónéni asztalán fekvő borítékról hogy "DÍSZTÁVIRAT" - mire mindenkinek leesett az álla, hogy egy hároméves hogy tud olvasni...
...és végül, hogy a Mohácsról Pestig tartó autóút alatt egy percre nem bírtam befogni a számat, pedig Gizi néném még két forintot is ígért, ha egy percre csöndben maradok...

Érdekes, hogy ezek a korai emlékek nem igazán maradtak meg bennem. Nincsenek konkrét képek, csak benyomások, hangulatok...

...emlékszem a Siklóson töltött nyarakra, hogy csigát gyűjtöttem az árokparton a szomszéd kisfiúval, és fenn a kertben a szőlő tövében ülve ettem a paradicsomot...
...egy Siklós melletti tanyán, Erzsi néninél ültem először lovon. Egy nagy behemót igásló volt, csak úgy feltettek a hátára. De én akkor olyan büszke voltam!...
...emlékszem az első balatoni nyaralásunkból a háztulajdonos kiskutyájára, egy kis tacsi volt. A nyaralóban tartózkodó összes gyerek sétáltatta egyszerre...
...emlékszem, hogy elsős koromban kaptam egy intőt, mert bezártam egy osztálytársamat a wc-be. Emlékszem, szegénykém volt az osztály "lúzere"...

Talán kevés dolgot tudtam leírni - most, hogy olvasgatom mások "gyerekkori emlékeit", látom, hogy sokan már egész kicsi korukra is visszaemlékeznek - nekem csak ködös foszlányok maradtak meg kicsi koromból...

Most még az lenne hátra, hogy kijelöljem, ki folytassa, de ahogy elnézem, már mindenki túl van ezen a játékon, ezért nem gurítom tovább a hólabdát...

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem rengeteg emlékem van babakorodtól kezdve. A felidézésükhöz nagyon jók az akkori fényképek, de vannak szavak is, amik tőled kaptak értelmet, vagy új értelmet: "paicsomicsom, dun-dun, bim-bam-bum, bocsánat, ..."