szerda, november 5

Sál-sapka Emesének

Ma lett kész ez a kis együttes Emesének:

A sapka mintája innen való. A sálat pedig Jucuu ötlete alapján bujtatósra csináltam. Így nincs gond azzal, hogy egy kényelmetlen bumszli csomót kell a kisasszonynak eltűrnie a nyakában. Kis horgolt virágokkal díszítettem mind a két darabot - így talán el lehet kerülni azt, hogy mindenki fiúnak nézze Emesét. Tervem szerint még egy pár kesztyűcskét is kötök a "készlethez", így teljes lesz a harmónia...

A következő kép egy kis próbálkozás:

A neten böngészve akadtam rá erre a mintára, és a fotón annyira jól nézett ki, hogy beleszerettem. Ráadásul úgy gondoltam, végre egy kis "kihívás" a sok egy sima-egy fordított bonyolultságú projekt után...
Az eredeti képen kistáska készült belőle, de mivel én elég vékony fonalból készítettem, nagyon kicsi lenne. Szóval lehet, hogy nesszeszer lesz belőle...


Az utolsó képen látható darabot nem én készítettem! Időnként az oviban megjelenik egy erdélyi néni, és szép láncocskákat, vagdalásos terítőket, fonott kosárkákat árul. Most vettem tőle ezt a címert:...ugye, milyen szép? Csak a piros bordűr van fűzve, maga a kép varrva van!

16 megjegyzés:

Katbo írta...

A néni hozzánk is jár a suliba. Mi is vettünk címert (is) Tőle. :-)

Nagyon helyes a kis sapka-sál együttes.
A másik gyönyörű, el se tudom képzeli, hogy hogyan lehet ilyet kötni.

Smily írta...

Ey nadyon jól!

nöné írta...

Nagyon aranyos a sapka-sál együttes! A másik darab nagyon különleges, vajon hogyan lehet megkötni? A címer pedig igazán különleges.

Kryx írta...

Szia Ancsa,

Hogyan csinálod bujtatósra a sálat? El tudnád nekem magyarázni?

Köszi
Kriszta

ancsa írta...

Kryx:
A bújtatós sál készítését Jucuu blogján olvastam, de remélem Jucuu nem haragszik meg, ha itt is röviden vázolom:
Azon a ponton, amikor el akarod kezdeni a bújtatót, ott egyszerűen fogni kell még egy tűt, és szétosztani a szemeket: egyet ide, egyet oda. Aztán először az egyik oldalt megkötni, majd a másik oldalon is ugyanannyi sort kötni, és végül újra összehozni a szemeket egy tűre: egyet innen, egyet onnan. És már lehet is folytatni, ameddig csak kell...

Nöné:
A minta egy angol nyelvű könyvben található eredetileg. Egyáltalán nem olyan bonyolult, amilyennek látszik. A kihívás abban állt, hogy az angol leírással boldogulok-e...
Ha kéred, szívesen lefordítom - vagy ha jó neked az angol szöveg is, akkor elküldöm a mintát, csak írj emilcímet!

Kryx írta...

Aha, így már világos! Tök szuper, nem is nehéz, azt hittem ördöngősebb. :)
Köszönöm
Kriszta

gabcsap írta...

Szia!
Na,most már legalább tudom,hogy ezt a sapit meg lehet kötni,mert én már 3x fogtam bele,de valamit mindig elszúrtam a szemekkel...
Nagyon ügyes vagy:)

nöné írta...

Nagyon aranyos vagy! Amint lesz időd a Manókáid mellett, megköszönném, ha lefordítanád. Sajna én nem tudok angolul, pedig lenne egy csomó-csomó gyönyörű sál leírás is, de hát... E-mailem: nagyne67@gmail.com. Egyébként készül a miki, irtó jó a leírásod, szépen lehet vele boldogulni. Azt is köszi mégegyszer!
Üdv: Gyöngyi

pjutko írta...

Nagyon jó ötlet ez a bújtatós sál és a sapi is jó kis fülmelegítős! Az új minta, amit kipróbáltál, az pedig csodaszép!

gabella írta...

Szia! Láttam már én is ilyen sapit, de hogy mutat ez a gyereken? Megmutatnád? (Egyébként nekem is Emesém van!)

Tündérke írta...

A sapka-sál együttes tetszik a legjobban :-)

És nézz be a blogomba :-)
http://tunderke21.blogspot.com/2008/11/gyerekkori-emlk.html

Hermonika írta...

Szia Ancsa!

Ezen az oldalon megtalálhatod az olasz kezdés, és befejezés leírását. A könyv címe: A tökéletes kötés iskolája. Mindent, amit tudok ebből tanultam. Hogy lehet-e még kapni valahol, sajnos nem tudom.

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=99788

ancsa írta...

Hermonika:
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Át fogom böngészni!

Gabella!
Megpróbáltam lefotózni a sapkát - de sajnos a modellem egy másodpercre sem hajlandó nyugton ülni - főleg ha egy ilyen érdekes masinát lát a kezemben, mint a fényképező...
Mindenesetre megígérem, hogy megpróbálom lekapni a kiscsajt!
Szerintem nagyon csinos, jól illeszkedik a fejformájára ez a sapó!

Hermonika írta...

Szia Ancsa!

Remélem, sikerrel jársz, érdemes megtanulni. A baby sapi leírását esetleg el tudnád küldeni emilben? Megköszönném! Igaz, bébifejem nincs már, de csak úgy a magam szórakozására kipróbálnám. Köszönöm!

hermonika kukac gmail pont com a címem

Sofie írta...

Ancsa, nagyon bejön a sapka-sál együttes nekem is! Ügyes vagy nagyon! (Miért is nme tudok kötni?! :-) )

Unknown írta...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ