szerda, december 3

Kalóriamentes szaloncukor :-)))

Na nem mondom, hogy a karácsonyi trakta legnagyobb "bűne" a szaloncukor lenne, de sok kicsi sokra megy... Egyébként pedig az a tapasztalatom, hogy a szaloncukor sosem olyan finom, mint amilyen jól néz ki, vagy ha nagyon finom, (pl Szamos), akkor színben nem illik a dekorációhoz...

Ja, és ismeritek azt a jelenséget, amikor karácsony után pár nappal a szaloncukrok fele rejtélyes módon eltűnik a papírból, és a fán csak az üres papírok lógnak?

Nos a problémát ezzel a kalóriamentes, és lopkodásbiztos szaloncukorral próbálom megoldani...Ja: azért szaloncukrot természetesen fogunk venni - és enni is, lesz majd külön egy kis tálban a karácsonyfa alatt! :-)))

Az ötlet nem a sajátom... Valamelyik foltvarrós lány blogjában láttam hasonlót, de sajnos sem az eredeti képet, sem a blog címét nem mentettem el, így sajnos nem tudom méltóképp megemlíteni az "ötletgazdát". Mindenesetre köszönöm az inspirációt!

Utóirat:
nöné segítségével sikerült újra ráakadni Naomi blogjára, ahol először láttam ezeket a kis "édeseket" - itt a link!

Utóirat 2:
A méretek:
A mintás anyagból 10 centi széles csíkot szabtam - ebből a két oldalán kb fél-fél centit hajtottam vissza.
A fehér anyag egy póruljárt lepedőből van. (Emese lepedőjén keletkezett egy icipici hasadás, amely a kisasszonyt arra inspirálta, hogy csendespihenő alatt ronggyá tépje a lepedőjét...)
Kb 13 centi széles csíkot vágtam belőle cikcakk ollóval. Így végül 2-2 centi fehér anyag lóg ki a szines alól.
A beszegett színes csíkot rávarrtam a fehér csík közepére, (hogy később ne csússzon szét - nem tudom, említettem-e, de varrás-ügyben nem vagyok túl profi), és 9 centis szeleteket vagdaltam belőle. Utána összevarr, kitöm, arany horgolócérnával megkötöz...

Talán egy icipicit nagyobb és ducibb, mint egy bolti szaloncukor, de szerintem arányos.

12 megjegyzés:

nöné írta...

Aranyosak, nagyon szép az anyag! Én Naominál láttam először.

Kata írta...

Szuperek lettek , engem biztos megtévesztene :-))
Amúgy meg most olvastam egy jó kis marcipános szaloncukor recit , kb annyira bonyolult , mint a só-liszt gyurma :-D )

Kata írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Kata írta...

Áhh nem tudok linkelni rendesen :-.( Bocsi . Itt a link , ha mégis rászánod magad .
http://fozzunkolaszul.blogspot.com/

ancsa írta...

Áááá, tényleg, most rákerestem! Igen, Naominál láttam - csak ő sokkal szebbeket csinált azokkal a csipkeszegélyekkel!

Itt a link:
http://naomi07.blogspot.com/2008/10/karcsonyi-aprsgok-megint.html

KicsiKató írta...

Nagyon édesek lettek:)))

Kisegítenél a méreteivel? Én még előtte állok, kíváncsi vagyok, te mekkora darabokra szabtad őket.

Ibcsy írta...

Szépek lettek a cukrok! Egyébként már nagyon sokan megvarrták:-)

pjutko írta...

Nagyon szépek ezek a "kalóriamentes" szaloncukrok!:o) Szuper ötlet és olyan, mint az igazi!?o)

Anice kötős blogja írta...

Én meg aszittem most főzünk, mert olyan is érdekelne...
Azért ez is jó lett!

Sofie írta...

Nagyon jó ötlet és szépek lettek!

Polly írta...

Nagyon ötletes ez a szaloncukor, és gyönyörű lett :)

Én pár évvel ezelőtt láttam ilyen Zso4711-nél, sk volt az is, és csipkeszegélyű.
Akkor hirtelen felindulásból én is vettem csipkét, de szánom-bánom, mai napig nincs ilyen szép szaloncukrom. (nem kapok hozzá sehol aprómintás anyagot)

Amaranta írta...

Hmmm! Finomak :-) Szép nagyon az anyag.

Nálunk is eltűnt gyerekkoromban, mint később kiderült apukám csente ki a cukrokat, de olyan profi módon csomagolta vissza, az üres papírt, hogy csak akkor vettük észre, ha enni akartunk, de már csak az üres papírt fogtuk meg.