csütörtök, január 22

Szakaszosan festett fonal

Régóta kedvencem a Drops zoknifonala. Ez egy úgynevezett szakaszosan festett fonal, (nem tévesztendő össze a melírozottal!), aminek a jellemzője, hogy pár méterenként változik a fonal színe, mintája, így a belőle kötött zokni csíkos lesz...( itt, meg itt látható belőle ízelítő. Eddig öt pár zokni készült ebből a fonalból)
Az egyik színösszeállítás különösen tetszett, lelki szemeimmel szinte láttam egy mellényt, ami ilyen szép csíkos. A Drops kínálatában szerepel ennek a zoknifonalnak a "nagy testvére" a Big Fabel - én bohó, azt hittem, hogy ha vastagabb a fonal, akkor az egyes különböző színű szakaszok is evvel arányosan hosszabbak. Gondoltam, ha vastagabb, akkor nagyobb dolgokat is lehet belőle kötni...
Sajnos tévedtem. De ez már csak akkor tudatosult bennem, amikor megérkezett a megrendelt fonal, és elkezdtem a mellény kötését. Szinte minden sor másféle színű lett, és elég kaotikusan nézett ki az egész. Négy napig kötöttem, mikor végképp úgy éreztem, hogy ezzel nem tudok megbarátkozni. Ez így egyszerűen nem szép! Nagy sóhajok közepette lebontottam.

Hogy frusztrációmat, és csalódottságomat kicsit enyhítsem, villámgyorsan kötöttem a fonalból egy pár egyujjas kesztyűt, egy pár zoknit Emesének, (ennek a talpára pufi festékkel csúszásgátlót is fabrikáltam), egy pár zoknit magamnak, és végül kipróbáltam régi álmomat, az ötujjas kesztyűt!...és még csak 30 deka fonalat használtam el... (60 dekát rendeltem. A többiből mi lesz, még nem döntöttem el...)

14 megjegyzés:

Judit írta...

Ismerős a fonál: :) http://jucuu.blogspot.com/2008/08/zoknim.html
Nagyon szépeket kötöttél belőle, az ötujjas kesztyű miatt le a kalappal előtted!

Timici írta...

nagyon jók lettek, gratula!:o)
megkérdezhetem, hogy honnan rendelted a fonalat? köszi:)

ancsa írta...

Timici! :-)
http://www.scandinavianknittingdesign.eu/index1.html?target=d43.html

Innen szoktam rendelni, 4-5 munkanap alatt megérkezik, és PayPal-lal is lehet fizetni!

Jucuu!
Sejtettem ám, hogy ez a fonal Neked is tetszene, de hogy pont ugyanilyened van, az valahogy elkerülte a figyelmemet! :-)

Pillle írta...

Micsoda színkavalkád! Nagyon jók lettek, különösen az ötujjas kesztyű tetszik!

Zorka4 írta...

Hú, ezek nagyon tetszenek! Lehet rendelni kéne próbára? majd beszélek a felettem szólóval :)
Gratulálok!

Timici írta...

köszi:o)azt néztem, hogy itt is annyiért adják, mint a garnstudio oldalán, a postaköltséget igaz még nem néztem...egyenlőre csak gondolkodm, mert nagyon tetszik olyan szépeket csináltál belőle,
különösen Emese pici zoknija bűvölt le:o)

Moklin írta...

Ancsa nagyon édesek lettek a zoknik (főleg az Emesének készült darab).

Én szívesen megveszem tőled a maradék fonalat, ha esetlen nem tudnál mit kezdeni vele. :o)

ancsa írta...

Moklin!
Még gondolkodom a dolgon - a taliig kérek időt! 3 bontatlan 10 dekás motringom van még...

mmama írta...

Nagyon jól néznek ki, és tényleg szép a fonal is.

Moklin írta...

Ok Ancsa, talin megbeszéljük. :o)
Nyugodtan használd ám fel, csak arra az esetre jelentkezem, ha mégsincs esetleg ötleted.

Kormica írta...

Nekem is tetszik! Hol lehet ilyet rendelni ?

Szilda írta...

Nagyon szép kis kollekciót készítettél! az ötujjas kesztyű meg igazán profi!

majonez írta...

Nagyon helyes darabok!

Polly írta...

Nagyon szép darabok!