csütörtök, március 5

Tiszta élő gyapjú...

A korombeliek talán még emlékeznek erre a reklámszövegre...

Manapság ha bemegy az ember lánya egy fonalboltba, válogathat a 100% szintetikus, vagy tiszta műszál fonalak százaiból. Valamiért a természetes gyapjút itthon nem igazán tartják - csak néha-néha, mint különlegesség fordul elő. Múltkoriban azt merészeltem mondani a Röltexben az eladónak, hogy alpakka, és szerintem azt hitte, hogy káromkodok... :-(
Na jó, épp volt kétféle gyapjútartalmú keverék fonaluk, de mindegyik fajtából volt kb 20-20 deka... (papám azt mondaná: "pont elég..." :-)))

Szóval már megint fonalat rendeltem.
Persze a Drops-tól.
Már úgy egy hete kész a belőle kötött pulcsi:A csipkebetét mintáját innen néztem!
A pulcsi elkészülte után maradt mindegyik árnyalatból kb 4 deka fonalam, ezért úgy éreztem, itt az idő, hogy végre kipróbáljak egy új dolgot:
Na nem a kesztyű maga az újdonság, hanem a kötés módja. Ha hiszitek, ha nem, ez a kesztyű úgy készült, hogy az ujjvégek felől kezdtem, és úgy haladtam a csukló felé.
Remek módszer!!!!! Sokkal gyorsabban kész lett a pár kesztyű, mit az előző, amit hagyományos módon csináltam.
Itt található a leírás!

21 megjegyzés:

Tündérke írta...

Nagyon szép a pulcsi és a kesztyű is, szeretem a színátmenetes dolgokat :-))

nöné írta...

Szépséges mindkettő!!! Itthon is van ám tiszta gyapjú, olcsó pénzért!

Névtelen írta...

Nöné hol van az a tiszta gyapjú?
Én minden szintetikumra allergiás vagyok (kötni), imádom a puha érintését a valódi barigyapjúnak, sajnos utoljára az NDK-ban vettem a múlt évezredben úgy 1983 körül, az abból készült pulcsi ma már a sokszori átdolgozás után orrtyűnek sem elég :)
Ja 3x-os hurrá nekem, hogy ilyen jó csapatra találtam, igyekszem majd feliratkozni.

Mara

nöné írta...

Ezen a linken elérhető a gyapjús telefonszáma, címe:

http://www.telinformix.hu/main_seek.op?s=103&char=K&r_id=7904&r_nev=k%E1rtolt+gyapj%FA

Ezen a linken pedig lehet nézelődni, hogy milyen cuccaik vannak, és miket kérünk még tőlük:

http://ercsu27.blogspot.com/

Dündi írta...

Gyönyörűűűűűű ez a pulcsi.
A kesztyűről nem is beszélve.
Üdv. Judit az Ákos street-ből

majonez írta...

Irigyellek a szép fonalaidért! Ráadásul nagyon szépeket kötöttél belőlük. :) Elképzelem a kesztyűt fordítva kötni... hmmm, érdekes. :)

bildiko írta...

Kedves Ancsa!
Játékra szeretnélek hívni, ha van kedved nézz be hozzám.

Amaranta írta...

Ezek nagyon gyönyörűek lettek! Azt az érzést is írdd le nekünk, hogy milyen hordani!

Nem dárga a postaköltség külföldről, bár ahogy elnézem a csodáidat megérte :-)

Ez a kesztyűkötési módszer még nem jutott eszembe, pedig olyan magától értetődő vagy "mi a csuda?" (Copy a kisfaimtól). Egyszer kötöttem eleddig ötújasat, azóta is dobozban :-(

mmama írta...

Nagyon szépeket kötöttél, én is kötöttem már kesztyűt, de nem jutott volna eszembe ez a módszer.
Kellemes viselést.

gabella írta...

Én is irigykedem!

Amúgy nagyon drágák ezek a fonalak? Szerintem ez tántorítja el a kedves hazai kiskereskedőket... Látszik, csóró az ország! De szerencsére azért a minőségre is van igény!

Egyébként a gyapjú holmik igényelnek valamiféle különleges kezelést? Pl. csak kézmeleg vízben kímélő mosószerrel szabad nyomogatva mosni, fektetve szárítani, vagy ilyenek?

Mert az akril pulcsikat pl. lazán moshatom gépben...

Ányi írta...

Gratula a kötésekhez!
Más: légyszi írj nekem az anyecs03@gmail-com-ra, küldeni szeretnék valamit :-)A címedről meg, ami nekem megvan, visszajött a levél

ancsa írta...

Gabella!
Én leginkább csak a "superwash" megjelölésű gyapjúfonalakat veszem - ezek általában nem szúrnak, és egy előkezelésnek köszönhetően mosógépben 30 fokon moshatók. Persze szárítani fektetve kell, de jól tartják a formájukat, nem szöszösödnek, nem filcesednek.
A zoknifonalakban azért általában szokott lenni 10% műszál, éppen azért, hogy a gyakori mosást jól bírják! (és tényleg jól bírják!)

Amúgy valóban nem olcsóak ezek a fonalak, de mivel a műszálas cuccokba mindig beleizzadok - akármilyen idő is legyen - mostanában inkább kevesebb holmit tartok, de az legyen természetes alapanyagból!

ancsa írta...

Ányi!
Hibaüzenetet kaptál vissza???
Én megkaptam a leveledet, amit a yahoo-s címre írtál!
Amint Emese egy kicsit békénhagy, válaszolok is bővebben!
Pussz!

Vacskamati írta...

Húúú.. nem írnál a tapasztalataidról? Milyen volt rendelni a Dropstól? Én eddig csak nyálcsorgatva néztem az oldalát... az alpakka (pláne, bébi...) szóra én is csak lesajnáló mosolyt kaptam válaszul.. :( (És akkor a rettenetes, húdelila-rózsaszín és kék árnyalatokról még nem is beszéltem.. )

Gyönyörű színeket választottál, szép lett a végeredmény.. :)

ancsa írta...

Vacskamati!
A rendelést innen szoktam lebonyolítani:
http://www.scandinavianknittingdesign.eu/index1.html?target=d43.html
Eddig minden alkalommal egy héten belül itt volt a csomag, biztonságos csomagolásban. A postaköltség nem kétfillér, de nem drágább, mint bármelyik másik külföldi rendelés. Ha az ember fél és egy kiló közötti mennyiséget vesz, akkor arányaiban szerintem nem jár rosszul.

Vacskamati írta...

Köszi.. :D Már régóta szemezgetek a Drops-sal, de eddig nem mertem belevágni, talán túl körülményes vagyok.. igazándiból pont a fizetés módja (mennyi postaköltség, hogy és miben fizetsz) érdekelne..

ancsa írta...

A honlapon fontban vagy euróban adják meg az árakat, lehet fizetni PayPal-lal, vagy bármilyen dombornyomott kártyával, az én sima forint alapú lakossági folyószámlámhoz Mastercard van, az is jó. (én, ha lehet, mindenhol PayPallal fizetek.)
Az árak: a honlapon van egy oldal, ahol fel van sorolva, súly szerint, hogy mennyi a postaköltség. Pl. 50 deka fonalat 5 fontért küldenek Európába, 1 kiló fonalért 8,50-et kell fizetni.
(Ha azt veszed, hogy Magyarországon belül egy utánvétes csomagért akár 2000 forintot is elkérnek, akkor kiderül, hogy ez nem is olyan gáz...)

Sofie írta...

Ancsa, nagyon szépek lettek!

Timici írta...

szépséges lett a pulcsid a kesztyű pedig nagyon jópofa:o)

Gabella írta...

Ancsa! El vagy veszve! Minden oké? Azért kereslek, mert írtál, hogy talán érdekelnek a kötőtűim. Szóval ha igen, küldd el az e-mail címed, és küldök árlistát! dbgabella kukac gmail pont com

ritarenata írta...

Emiatt a műszál-borzadályok miatt kezdtem el fonni. Igaz alpakkát még nem próbáltam, de am selyem-merino "koktél" sem volt rossz.
a pulcsid gyönyörü, érződik am fotón hogy jo hordani.
A kesztyü meg tökéletes, vicces megoldás.
Csüsz tirolból.
Rita