kedd, október 4

Még mindig kötés-horgolás

Az előző posztban Alma mellénye szerepelt, most Emesének is készítettem egyet...
Szerettem volna kötést és horgolást kombinálni, lehetőleg vidám színekkkel.

Most is nagyi négyzetekből indultam ki, a mellényke alsó része pedig moduláris kötés technikával készült. (...vagy ha jobban tetszik, hívhatjuk dominó-kötésnek is...)
Minta: saját találmány
Fonal : Barka Libikóka

A következő képeken egy régebbi, nem túl sikeres fonalvásárlás eredményei.

Ezt a fonalat már lassan két éve vettem, azóta is ott áll. Nagyon megtetszett a fonalboltban a jópofa színe, és megvettem annak ellenére, hogy akril. De azzal nem számoltam, hogy a színváltások olyan sűrűn jönnek a fonalban, hogy 40 szemnél szélesebb dolgot kötve csak egy értékelhetetlen színkatyvaszt kapunk. (A fonalboltban volt kirakva egy kis kötésminta, kábé 10 x 10 centis darab, amin ez a mintás effekt tényleg jól kirajzolódott. De az valószínűleg összesen 20 szem széles lehetett.) Szóval vettem belőle 20 dekát, és otthon a próbakötésnél láttam, hogy ebből aztán nem lesz babapulcsi... Azóta is ott nézegettem, mit is csináljak vele.

A téli időszakban a gyerekek naponta totál összemocskolnak egy-egy pár kesztyűt. Így jött az ötlet, hogy legyen ebből a fonalból kesztyű. Nem baj, hogy nem gyapjú - azt sajnálnám is ekkora igénybevételnek kitenni...
Íme az első pár - ezt fogja követni még néhány, ameddig tart ez a jó kis fonal. (Ennek az is az előnye, hogyha elhagynak egy fél pár kesztyűt - ami időnként megesik - akkor még lesz belőle... :-)))
És ha már a kezemben volt ez a fonal, gyosan csináltam egy tolltartót is az üzenőtáblánkhoz. Az üzenőtáblára mindenkinek a programja más színnel szoktam felvezetni, hogy jól áttekinthető legyen. De a konyhában a tollak soha nincsenek kéznél. No itt a praktikus megoldás:
fonal: Schachenmayr Bravo Jacquard

3 megjegyzés:

Mammka írta...

Eláll a szavam!!!!!!Micsoda találmány a mellényke!gyönyörű! és a kesztyű is nekem nagyon bejön és a ceruzatartó....Szuper vagy!

Mammka írta...

Eláll a szavam!!!!!!Micsoda találmány a mellényke!gyönyörű! és a kesztyű is nekem nagyon bejön és a ceruzatartó....Szuper vagy!

Sofie írta...

Húú, micsoda szépségek! Csinilesz Emese az új mellényben! Nagylány lehet már, rég láttam. A kesztyű fonalába megértem, hogy beleszerettél, nagyon jópofa vidám! A ceruzatartó pedig ötletes!