hétfő, május 7

Nyári kislánykalap - horgolásminta

Úgy volt, hogy hirtelen nyár lett. Emesének pedig hirtelen naaaagyon kellett egy kalap... Nosza rajta...


Aztán persze rögtön eszembe jutott, hogy kell még kettő - Almának is egy, és Zsófinak is, akinek épp jövő héten lesz a névnapja!

A fészbukon a kötős csajok közül pedig páran kértek hozzá leírást is. Leírás az nem volt, a kalapot menet közben improvizáltam. De most, hogy a második kalap is kész, menet közben leírtam a mintát.

Íme:

(Ez a méret a 6 és fél éves Zsófi kisasszonynak készült, de ha kicsit behúzom a megkötőjét, akkor Emesének sem túl nagy... Alma már 9 éves, neki majd egy kicsivel nagyobb kell. Majd azt is leírom, hogy hol és mennyivel több...)

Magic ringgel indítok. (nem tudom, mi a magyar neve ennek a kezdésnek, ha valaki esetleg tudja, ne kíméljen...)
1. sor: 12 ERP
2. sor: *1 ERP, 1 LSZ* körbe 12-szer.A kört egy kúszószemmel zárjuk. (Én sormagasításnak nem 3 láncszemet használok, hanem egyből egyráhajtásos pálcát, itt egy videó, hogyan kell.)
3. sor: *2 ERP 1 LSZ* - 12x, A kört egy kúszószemmel zárjuk. (Minden kört így zárunk, ezentúl nem is írom..)
4. sor: *3 ERP 1 LSZ* - 12x
5. sor: *4 ERP 1 LSZ* - 12x
6. sor: *5 ERP 1 LSZ* - 12x
7. sor: Itt kezdődik a pálcák "csúsztatása", a sort egy kúszószemmel kezdjük, hogy az első ERP az alatta lévő sor első két ERP-ja közé essen. Innentől fogva minden sor elején így teszünk!   5 ERP 2 LSZ - 12x
8. sor: 1 kúszószem *5 ERP 2 LSZ*- 12x
9. sor: 1 kúszószem *5 ERP 3 LSZ*- 12x
10.sor: 1 kúszószem *5 ERP 3 LSZ*- 12x
11. sor: 1 kúszószem *5 ERP 4 LSZ*- 12x
12. sor: 1 kúszószem *5 ERP 4 LSZ*- 12x
13. sor: 1 kúszószem *5 ERP 4 LSZ*- 12x
14. sor: 1 kúszószem *6 ERP 3 LSZ*- 12x
15. sor: 1 kúszószem *6 ERP 3 LSZ*- 12x
16. sor: 1 kúszószem *7 ERP 2 LSZ*- 12x
17. sor: 1 kúszószem *7 ERP 2 LSZ*- 12x
18. sor: 1 kúszószem *8 ERP 1 LSZ*- 12x
19. sor: 1 kúszószem *8 ERP 1 LSZ*- 12x
Itt kezdődik a befűzős rész: (itt lehet színt váltani, ahogy jólesik...)
20. sor rövidpálca körbe végig
21. sor: 3 ERP 1 LSZ végig (Ezen a kalapon így csináltam, de így pont páratlan számú lyuk lesz, úgyhogy legközelebb már 1 ERP 1 LSZ lesz!!! A rajzon is így írtam már...)
22. sor: rövidpálca végig
Innen kezdődik a karima: (itt is lehet színt váltani...)
5 sor egyráhajtásos pálcát horgolunk, minden sorban 12 szemet szaporítva.
Utána egy sor rövidpálca, ebben a sorban 6 szemet még kell szaporítani, végül egy sor rákpálca. (A rákpálcás sorban már nincs szaporítás.)


A rajzon a piros jelek mindig a sor kezdését jelölik. A hol az első ERP alatt pont van, ott oda kell bökni a kúszószemet.


No, és ilyen megkötőt találtam ki hozzá...



Fonal: Barka Gilice


PS 1:  Most látom a fotón, hogy nem is 5 sor, hanem 6 sor ERP a karima - de remélem, ezen nem akadtok fenn... :-)


PS 2: Kimaradt a leírásból, most pótolom:  a Barka Gilicét 3.5-es horgolótűvel horgoltam - de én elég lazán horgolok, lehet, hogy van, akinek a 4-es jobban kézre esne ehhez a fonalvastagsághoz.

9 megjegyzés:

Sofie írta...

Nagyon csini!

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Berbera írta...

Csodaszép sapkák! Hányas tűvel horgoltad? Köszönöm előre is!

Berbera írta...

Köszönöm szépen! :)

tizzyedit írta...

Bocsi a hülye kérdésért. Kezdő vagyok :) A kicsi csillag mit jelent a leírásokban?

Anita Inhoff írta...

Gondolom az x-ekre gondolsz... rövidpálca

efem írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Nagyon szépen köszönöm a mintaleírást, könnyen követhető, szuper végeredménnyel! :)
Ildi

Unknown írta...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ